top of page

הבאה לדפוס והמרות צבע מ-RGB ל-CMYK

דפוס אופסט הינו דפוס המבוסס לוחות של 4 צבעים (לעיתים גם יותר) - CMYK. דפוס בטכנולוגיה זו מתאים בעיקר להדפסת ספרים, קטלוגים במספר עותקים רב. לרוב, מודפסים בטכנולוגיה זו ספרי צילום וספרי אמנות. היתרון בדפוס אופסט הוא שניתן להדפיס מספר עותקים רב במחיר נמוך יחסית.

המרת צבע מ-RGB ל-CMYK

מרחב הצבע הנהוג במרבית בתי הדפוס ותהליכי ההכנה להדפסה איכותית הוא פורמט CMYK

קבצי ה-RAW היוצאים ממצלמות מקצועיות, קבצים המשוחררים מסטודיו לעיצוב או מהגרפיקאי/ת שלכם, מתקבלים בדרך כלל במרחב צבע RGB. זהו מרחב צבע עשיר מאוד בגוונים והוא אינו מאפשר את ההפרדה הנדרשת בין הגוונים לתהליך הדפסה. המרת הקובץ מהתצורה הנוכחית שלו לתצורת CMYK בדרך כלל גורמת לשינוי (קטן או גדול) ולנחיתת הצבעים בגוונים מסויימים וזאת מהסיבה הפשוטה שפרופיל הצבע במרחב CMYK קטן משמעותית מפרופיל צבע במרחב RGB. אנשי מקצוע והעוסקים בהמרות מסוג זה נדרשים לפתח מיומנות רבה בהכנת קבצים דיגיטליים לדפוס כך שהמרתם מהפורמטים בהם התקבלו לא תגרום לשינוי בלתי צפוי או לחילופין שינוי מינורי כמה שניתן... בהדפסת אופסט, סוג הדפסה, שהוא מטבעו מוגבל בכמות הצבעים בהם נעשה שימוש (מפני שעבור כל צבע מכינים לוח משלו), חשובה ההפרדה בין ערוצי הצבע. לכן, עוד בטרם מתחילים להדפיס את הקובץ הסופי, יש להמיר אותו ל-CMYK ולהכין אותו להדפסה.

חשוב לבדוק איך תיראה התוצאה הסופית

בשל השוני המשמעותי בין הקובץ שראיתם על מסך המחשב לבין תוצאת ההדפסה, לא רק בגלל ההמרה ל CMYK אלא גם בגלל שפעמים רבות, כאשר מביטים על המוצר המודפס, הוא לא נראה זהה לכפי שנראה מעל מסך המחשב. בכל בית דפוס מקצועי, יכינו את הקובץ להבאה לדפוס בצורה שתשמור עד כמה שניתן על מאפייניו כפי שבחרתם לשלוח אותו אלינו.

כאשר יש צורך לאשר את העבודה לפני הדפסה בכמות, אנו מייצרים אייריס - Contract Proof או במילים אחרות 'הדפסה להגהת צבע' המשמשת את כל הנוגעים בדבר - ביננו, בין הדפס בבית הדפוס ובין הלקוח. כך למעשה הדפס מכוון את המכונה על פי האייריס שלנו זאת בנוסף כמובן על מנת שהלקוח ידע בדיוק כיצד תראה ההדפסה בטרם יופקו כל העותקים אותם הזמין. לא פעם, לאחר הדפסת האייריס, כלומר הדפסת הדוגמה היחידה, אנחנו מבצעים שינויים בקובץ, ולאחר מכן מדפיסים אייריס נוסף - מדוייק יותר, המאפשר הדפסה מדוייקת יותר באופסט וקבלת תוצאה שהיא נאמנה למקור ועונה באופן מושלם על צרכי מזמין ההדפסה.

אייריסים לעבודה של הלטר ארדין. 2015
הלטר ארדין

לכו על בית דפוס איכותי

בתחום של הדפסות איכותיות, בין אם בסריקות מקצועיות כגון סריקת ציורים והדפסתם, צילום רפרודוקציות, ובין אם בהדפסות, על נייר או על בד קנבס, תהליך איכותי של הבאה לדפוס יקבע במידה רבה את הצלחת הפרויקט ומידת שביעות הרצון של הלקוח מן העבודה כולה. לכן הבחירה בבית דפוס מקצועי, בעל ניסיון עשיר בדפוס בכלל ובסוגי העבודות המעניינות אתכם, ובעל רשימה של לקוחות מרוצים שיכולים להמליץ עליו, תהיה בחירה טובה עבורכם.

אם יש לכם קובץ שאתם מעוניינים להביא אל הדפוס, אם יש צורך בעיבוד התמונה בטרם סריקתה או ביצוע של רפרודוקציה ממנה, אם אתם מחפשים מכון דפוס שחרט על דיגלו את האכפתיות מהלקוח ומשביעות הרצון שלו מהעבודה, מכון דפוס שיוודא טרם ההדפסה שהקובץ הוא בדיוק לטעמכם - אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולשלוח קובץ, נשמח לתת חוות דעת מקצועית והצעת מחיר לביצוע ההדפסה.

אתם מוזמנים להגיב, לשתף ולשאול שאלות.

צוות סטודיו ארטסקאן

במידה ואתם מעוניינים בשירותים נוספים כדוגמת סריקת ציורים, היכנסו לעמוד צור קשר ואנו נסייע לכם בשמחה.

1,086 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page